אחד מכללי השיווק הראשונים הוא שיצירת לקוח חדש תהיה בדרך כלל בעייתית הרבה יותר ממכירה שניה ללקוח קיים. זו הסיבה מדוע יצירת מאגר של מתעניינים חשובה ביותר לכל עסק, בין אם מדובר בארגון, חברה או בית עסק קטן. דיוור אלקטרוני הוא הכלי המשמעותי ביותר לשמירת הקשר עם רשימת ההמתעניינים, אותה יצרתם בעמל רב. באמצעות דיוור אלקטרוני תוכלו לספר להם על מבצעים חדשים, שיפורים בשירות או מוצרים חדשים.
זו הסיבה מדוע מערכת דיוור אלקטרוני הפכה בשנים האחרונות לחיונית כל-כך. לבעל העסק חשוב מאד לדעת כי רשימת הדיוור שלו אינה מוזנחת, וכי לקוחותיו מקבלים את המידע אותו הם צריכים במהירות ואמינות. זו גם הסיבה מדוע בחירה של מערכת דיוור אלקטרוני הינה בחירה שצריכה להיעשות בצורה מושכלת וזהירה – אחרי הכל, רשימת הדיוור שלכם היא אחד מן הנכסים החשובים ביותר של העסק.
כיום קיימים כלים שונים לביצוע דיוור אלקטרוני, ולכן חשוב לוודא כי הכלי בו אתם בוחרים כולל את כל הרכיבים ההכרחיים לביצוע המשימה וכלים נוספים שיאפשרו לכם למצות בצורה טובה יותר את רשימת הדיוור שלכם. בסופו של דבר מדובר בפיתרון טכנולוגי, ולכן רמת המקצועיות של ספק השירות שלכם היא משמעותית ביותר.
מערכת דיוור אלקטרוני טובה צריכה לאפשר לכם ליצור מכתב אלקטרוני (ניוזלטר) הממוען אל רשימת הדיוור שלכם בצורה פשוטה על בסיס תבנית מוכנה מראש או תבנית אותה אתם תיצרו בעצמכם. המסר צריך להגיע בצורה אמינה אל הנמענים שלכם, כולל פנייה אישית אל כל נמען ונמען בגוף ההודעה. בנוסף, יש לדאוג כי הדואר אינו מגיע אל תיבות דואר הזבל ( Spam ) של הנמענים שלכם. לבסוף, חשוב כי המערכת תאפשר לכם לקבל סטטיסטיקה מדוייקת עד כמה שניתן על הצלחת הדיוור שלכם – כמה מן ההודעות נקראו, כמה לחיצות בוצעו על הקישורים שכללתם בהודעות ועוד.
ניתן לרכוש כיום מערכות דיוור אלקטרוני שהן למעשה תוכנות דואר מיוחדות שיותקנו על שרתי העסק. כמו-כן, ניתן לרכוש רק את שירות הדיוור מחברה הפועלת בתחום – במקרה שכזה, התוכנה מותקנת על השרתים של ספק השירות שלכם, והוא אחראי על כל הפן הטכני של משלוח הדואר ופיתרון בעיות במידה וקיימות כאלה. אפשרות זו מאפשרת לכם להתרכז ביצירת המסרים ובטיפוח רשימת הדיוור שלכם, מבלי להתעסק בשאלות טכניות ופיתרון בעיות. שירות כזה הוא השירות המוצע לכם כיום על ידי מערכת רב-מסר.