בלוג// חדש ברב מסר // יום חמישי 28.03.2024

x
נסו את המערכת כעת!
חדש ברב מסר

ברב מסר חדשנות ופיתוח היא נשמת אפנו. באזור זה נפרסם את כל החידושים שלנו כך שתוכלו לקבל מבט מרוכז על מה חדש ברב מסר.

נסו את המערכת כעת!
פתחו חשבון התנסות

מערך אוטומציה שיווקית

יום שבת, 14 לינואר, 2017

automation3 (1)

רב מסר מציעה מערכת אוטומציה משוכללת שתאפשר לכם בנייה של תהליכים שיווקיים ומכירתיים מורכבים, כאלו שיסייעו לכם למצות את המירב מהמאמץ השיווקי ומההשקעה בפרסום.

מדוע בעצם כדאי להשתמש באוטומציה? התועלת של הפעלת אוטומציה יכולה להסתכם במילה אחת 'רלוונטיות'. מערכת אוטומציה היא זו שמגלה במה הנרשם מתעניין ושולחת לו תכנים בהתאם (ומפסיקה לשלוח תכנים בהם הנרשם לא מתעניין), מזהה מתי נרשם ביצע רכישה ומפסיקה מיד את תהליך השכנוע לקראת אותה רכישה, בנוסף מגלה מערכת האוטומציה מתי נרשם נטש תהליך מכירה ומנסה לשכנע אותו לחזור, ומצד שני היא יוצרת 'שקט תקשורתי' עבור נרשם שנמצא בעיצומו של תהליך מכירתי ומכבה כל תקשורת שלא משרתת אותו.

הפעולה המרכזית של מערכת האוטומציה היא העברה חכמה של נרשמים מרשימה אחת לאחרת. ההעברה מיועדת למיין את הנרשמים לפי אופי הפעילות שלהם באופן שמאפשר אופטימיזציה של המשך התהליך המכירתי באופן ייחודי לכל נרשם. במילים אחרות, נרשם שפותח מסר דורש התייחסות שונה מנרשם שרכש ובוודאי מנרשם שלא פתח מסר. מערכת האוטומציה מבחינה בין סוגי הנרשמים בהתאם להתנהגויותיהם האחרונות ומשייכת כל אחד מהם לרשימה אחרת שתטפל בהם באופן האופטימאלי עבורם.

השימוש באוטומציה יגרום לנרשמים שלכם להרגיש שעומדת מולם מערכת אינטליגנטית ממנה הם מקבלים תכנים מעניינים ורלוונטיים. במציאות של היום בה כולנו סובלים מגודש מידע, מערך שיווקי אוטומטי יכול לגרום לעסק שלכם לבלוט מול הרעש שמיצרים כל השאר.

עם זאת חשוב לומר. אוטומציה אינה חזות הכל בשיווק באינטרנט בכלל ובדואר אלקטרוני בפרט.  אוטומציה אינה תחליף לאסטרטגיה שיווקית נכונה למיתוג נכון ולמיצוב נכון. אני אומר זאת כי אני נתקל בלא מעט משווקים שנהנים לשחק עם הצעצוע הרובוטי הזה מבלי שהתהליכים האוטומטיים נגזרים מאסטרטגיה עסקית ושיווקית כוללת.

דוגמאות לתהליכי אוטומציה שכיחים

עדי עכשיו דיברתי על אוטומציה באופן מאוד כללי. עכשיו נרד אל הקרקע ונבחן כמה דוגמאות קונקרטיות לתהליכים אוטומטיים שאפשר ליצור במערכת רב מסר.

דוגמא 1: להימנע משכנוע המשוכנעים

זו הדוגמא הקלאסית של אוטומציה. יש לכם רשימה שבה סדרת מסרים שמנסה להניע נרשמים לפעולה: להוריד ספר אלקטרוני, להירשם לוובינר, לשלם עבור קורס, לרכוש מוצר באתר מסחר אלקטרוני, לקבוע פגישה עם נציג מכירות וכו'.

יש לכם רשימה נוספת של אלה שכבר ביצעו את הפעולה: הורידו את הספר האלקטרוני, רכשו מוצר וכו' (אני חוסך כאן את שאר הרשימה).

יש נרשמים ששוכנעו לאחר המסר הראשון של הסדרה, יש כאלה ששוכנעו לאחר השני, השלישי וכך הלאה. בכל מקרה חשוב מאוד להפסיק לשלוח מסרי שכנוע למי שכבר השתכנעו. חוק האוטומציה "מעבר בין רשימות" יאפשר לכם להשיג בדיוק את זה.

דוגמא 2: טיפול בנוטשי תהליך תשלום

לקוחות פוטנציאליים רבים חוטפים "רגליים קרות" ברגע הקריטי של התשלום. זה לא אומר שהם לא מעוניינים במוצר, זה אומר שחסרה להם דחיפה קלה, קצת זמן נוסף להתלבט, ואולי תזכורת לגבי התועלת של המוצר וגם עוד קצת להשתכנע שהם יכולים להיות שקטים כאשר הם רוכשים מכם.

אם יצרתם תהליך מכירה שבו מגיעים לדף תשלום מתוך קישור במסר שיוצא מרב מסר, אתם יכולים לבנות תהליך שיווקי בן 3 רשימות שייתן מענה מכירתי הולם לנוטשים. רשימה ראשונה תהיה הרשימה הראשית אליה נשלחת ההצעה, רשימה שניה היא הרשימה של אלה שהגיעו לדף המכירה (כל מי שיקליק על הקישור לדף התשלום ייכנס אליה באמצעות תהליך 'הרשמה בקליק') ורשימה שלישית של הקונים שתמומש באמצעות אפשרות החיבור של רב מסר לאמצעי סליקה חיצוניים דוגמת קארדקום.

ברשימה השנייה תמומש סדרת מסרים שמתחילה יום לאחר ההרשמה, שתפקידה יהיה להחזיר את הנרשם למוטב (לדף התשלום כמובן).

כאשר לקוח מבצע רכישה מערכת האוטומציה תפסיק את משלוח הסדרה אליו ברשימה השנייה (רשימת המבקרים בדף התשלום). כך שבכל רגע נתון הסדרה תישלח אך ורק לנרשמים שעדיין לא ביצעו רכישה.

ברשימה השלישית (של הרוכשים) תמומש סדרת מסרים שמודה להם על הרכישה, מספקת הצעות לשימוש מושכל במוצר, ולאחר מכן איך לא, למכור מוצרים ושירותים נוספים.

דוגמא 3: לעניין את המתעניינים

כלל חשוב בשיווק בדואר אלקטרוני הוא: 'הגבר קצב משלוח למתעניינים, הנמך קצב משלוח למי שאינם מתעניינים'. פתיחת מסר היא אחד האינדיקטורים החשובים לכך שנרשם מגלה עניין (אבל רק אם שורת הנושא רלוונטית ומצביעה על תוכן המסר).

האוטומציה לפי פתיחה של רב מסר תאפשר לכם לממש תהליך זיהוי של תחומי עניין שונים אצל  נרשמים שונים והגברה של משלוח התוכן הרלוונטי לנרשמים אלה. למשל אם אתם מנסים למכור סדנה בנושא מנהיגות ואחד המסרים הוא בעל הנושא "לִמדו מנהיגות מווינסטון צ'רצ'יל" אתם יכולים להניח שמי שפתח את המסר מתעניין בלימוד מנהיגות ממנהיגים היסטוריים. לכן הגיוני ליישם חוק אוטומציה שמעתיק את הנרשם לרשימה שתשלח לו עוד כמה מסרים מהסוג הזה כמו למשל " לִמדו מנהיגות ממהטמה גנדי" או להבדיל מדונאלד טראמפ..

האוטומציה ברב מסר

מערכת האוטומציה ברב מסר נבנתה כך שתהיה פשוטה ביותר לשימוש ובכך תנגיש את אפשרות האוטומציה לכל אחד, גם לאלה בינינו שסובלים מטכנופוביה קלה..

אפשר לחלק את כלי האוטומציה שרב מסר מציעה לשניים: משלוחים אוטומטיים, ומעברי רשימות אוטומטיים. את המשלוחים האוטומטיים רובכם כבר מכירים. מדובר בסדרת מסרים שמשוגרת באופן אוטומטי לכל נרשם בהתאם למועד הרשמתו ובסדרת המסרים לפי תאריך שמשוגרת לכל נרשם בהתאם לתאריך שעשוי להיות שונה מנרשם לנרשם (למשל תאריך יום הולדת).

תהליכי מעבר רשימה אוטומטיים

רב מסר מציעה ארבעה חוקי אוטומציה. כל חוק מורכב מהתנאים בהם החוק פועל ומהפעולה שתתבצע אם התנאים מתקיימים – העתקה של הנרשם לרשימה אחרת או הפסקת משלוח סדרה לנרשם מסוים.

חוק 1 – הרשמה בקליק. חוק זה פועל כאשר נרשם מקליק על קישור מסוים במסר. תוכלו להגדיר לאילו רשימות יועבר מי שהקליק על הקישור.  הגדרת החוק מתבצעת במסר הנשלח עצמו.

חוק 2 – מעבר בין רשימות. חוק זה פועל כאשר נרשם נרשם לרשימה מסוימת שהוגדרה בחוק. הוא מאפשר להפסיק את הסדרות האוטומטיות ברשימות אחרות.

חוק 3 – לפי ותק. חוק זה פועל כאשר הוותק ברשימה שבה הוגדר החוק הגיע למספר ימים מסוים ומאפשר לכם להעתיק נרשם לרשימה אחרת.

חוק 4 – לפי פתיחה. חוק זה פועל כשנרשם קיבל מסר מסדרת מסרים ולאחר המתנה שאת משכה אתם קובעים ושמטרתה לתת לנרשם זמן סביר לפתוח את המסר. החוק מאפשר לכם להעביר כל מי שפתח לרשימה אחת ומי שלא פתח לרשימה אחרת.

חוקים 2-3 ממומשים בממשק האוטומציה החדש. החוקים ממומשים לכל רשימה בנפרד. לכל חוק תוכלו לקבוע מספר פרמטרים חשובים כאשר הנרשם מועתק מהרשימה הנוכחית לרשימת היעד:

ותק ברשימת היעד. תוכלו לקבוע שהנרשם ייכנס לרשימת היעד עם ותק אפס, ותק כמו ברשימה הנוכחית או ותק לפי מספר ימים שתקבעו.

משלוח או אי משלוח של מסר יום אפס. מסר יום אפס הוא מסר מיידי שנשלח לנרשם מיד לאחר שנכנס לרשימה. תוכלו לקבוע אם הנרשם יקבל או לא יקבל את מסר יום אפס (הסיבה שתרצו אולי שהנרשם לא יקבל את מסר יום אפס היא שהוא מקדם בברכה נרשמים שנכנסו למערכת דרך רשימה זו ואילו הנרשם שלנו כבר נכנס דרך רשימה אחרת ותוכן המייל הזה אולי לא מתאים לו).

הפסקת משלוח מרשימה נוכחית. תוכלו לקבוע אם כאשר החוק מתקיים והנרשם מועתק לרשימה אחרת סדרת המסרים ברשימה הקיימת תמשיך או לא תמשיך לשלוח את המסרים לאותו נרשם.

צפו בסרטון הדרכה בן 15 דקות שמציג את מערך האוטומציה של רב מסר