ניהול-מועדון-לקוחות

x
נסו את המערכת כעת!
נסו את המערכת כעת!

יהול מועדון לקוחות באמצעות מערכת רב-מסר

מועדון לקוחות הוא כלי מצוין להגדלת ההכנסות המגיעות מתוך מאגר הלקוחות הקיים – בניהול נכון, הוא יכול להיות גם כלי לגיוס לקוחות חדשים.

רוב בעלי העסקים מקדישים נתחים גדולים ממאמצי השיווק שלהם ברכישת לקוחות חדשים ונוטים להזניח את קהל היעד הנגיש והנוח ביותר – הלקוחות הקיימים. זו חלוקה מוטעית של משאבי השיווק: רכישת לקוח חדש היא פעולה קשה ויקרה הרבה יותר משכנוע לקוח קיים לרכוש מכם מוצרים ושירותים נוספים. לקוח קיים הוא לקוח פוטנציאלי מעולה. ראשית, הוא מעוניין בשירות או במוצר שאתם מספקים. שנית, הוא כבר מכיר אתכם, בחר בכם מול כל המתחרים, נתן בכם אמון ואם המוצר או השירות שקיבל מכם הוא טוב, אין סיבה שלא יקנה מכם שוב. לכן, כדאי לכם להשקיע בו ולטפח אותו. מועדון לקוחות הוא כלי מעולה לשימור לקוחות קיימים ולהגדלת ההכנסות המגיעות מהם.

מועדון לקוחות מבוסס על העיקרון של הטבות תמורת תשומת לב – אתם מציעים לחברי המועדון הטבות והם בתמורה, נותנים לכם נתח מתשומת ליבם. תשומת הלב הזו מנוצלת, כמובן, כדי לשכנע את הלקוחות שלכם להמשיך ולרכוש מכם מוצרים או שירותים במקום מהמתחרים (או במקום לצרוך אותם בכלל) וכן כדי לשכנע את הלקוחות (וזה חשוב אף יותר) להגדיל את קצב ועומק הרכישות שלהם מכם.

אחת השאלות המרכזיות בתכנון מועדון לקוחות היא מה הן ההטבות שכדאי להציע ללקוחות. הנחות הן בדרך כלל הדבר הראשון שעולה לראש, אבל הניסיון מראה שהנחות הן אולי תנאי הכרחי אבל רחוק מלהיות מספיק למועדון לקוחות מוצלח.

ההטבות הטובות הן אלה שעונות באופן הטוב ביותר לצורך אנושי בסיסי – הצורך בהשתייכות לקבוצה, ואם אפשר אקסקלוסיבית, כזו הקרובה אליהם גנטית (משפחה) ומעמדית. הצורך הזה נובע אולי מסיבות אבולוציוניות הקשורות לכך שהאדם רגיל לחיות בשבטים (שלא לומר עדרים). בהקשר זה, ההטבות יכולות להיות תוכן איכותי וטיפים מעשיים שעשויים לעניין את קהל היעד הרלוונטי. כאשר אתם תורמים לחברי מועדון הלקוחות שלכם טיפים איכותיים אתם נותנים להם את התחושה שהם באמת חשובים לכם וכך מתחזקת אצלם תחושת המשפחתיות.

אחת ההטבות היעילות שאפשר לתת לחברי המועדון היא לספק להם מידע לפני שהציבור הרחב נחשף אליו. למשל, מידע על מוצרים חדשים, מבצעים חדשים או תוכניות חדשות. כך אתם נותנים להם את התחושה שהם נמצאים במעגל קרוב של יודעי סוד – דבר שמחזק מאוד את רצונם להשתייך למועדון. רעיון נוסף להטבה הוא להשתמש במועדון הלקוחות כמעין קבוצת רכישה ולארגן עבורם הטבות למוצרים משלימים למוצרים שאתם מוכרים.

אפשר ללכת צעד אחד נוסף עם מתן תחושת הערך המיוחד ללקוח ולהציע לו להיות שותף בהליך קבלת ההחלטות ובהווי החברה. בנוסף, חברי מועדון לקוחות פעילים יכולים להיות מקור מצוין למידע ולמשוב עבור הארגון. באמצעות שיתוף הלקוחות, יוצרים אצל הלקוח את תחושת השייכות והמשפחתיות שמעלה אצלו את הנאמנות למותג.

אחד המרכיבים המרכזיים של ניהול מועדון לקוחות הוא שמירה על קשר שוטף עם הלקוחות. הכלי הטוב ביותר לשמירה על קשר הוא הדיוור האלקטרוני. כדי לבצע זאת, אתם זקוקים למערכת מקצועית בעלת התכונות הבאות:

  • נגישות הפעלה אינטרנטית שניתן לשלוט עליה מכל מקום בעולם
  • עצמאות משלוח מהשרתים של המערכת ולא מהשרתים שלכם
  • יכולות המתעדכנות ללא הרף למזעור הסיכון שהמסרים שלכם יקלעו לתיבות הספאם
  • אפשרות להרשמה והסרה אוטומטיות
  • אפשרות פילוח רשימת התפוצה לרשימות משנה
  • גמישות ותחכום בשליחת משלוחים מתוחכמים, כולל סדרת מסרים אוטומטית ומשלוח בתאריך של נמען (ביום הולדת, למשל)

אולם מערכת מקצועית, יעילה ככל שתהיה, לא תסייע למועדון הלקוחות שלכם אם אינכם שולחים לחברי המועדון מסרים בעלי תוכן איכותי. כפי שנכתב, מועדון לקוחות יעיל הוא זה הגורם ללקוחות לחוש שייכות למותג וזו מושגת באמצעות תכנים רלוונטיים ובעלי משמעות, יותר מאשר באמצעות הנחות.