בלוג// שיווק באינטרנט // יום ראשון 19.05.2019

x
נסו את המערכת כעת!
שיווק באינטרנט

עולם השיווק באינטרנט משתנה חדשות לבקרים וגורם למשווקים רבים תחושת איבוד שליטה. בקטגוריה זו ריכזנו תכנים שיעשו לכם סדר יפרידו את המוץ מהתבן ויסייעו לכם לקדם באופן מושכל את העסק שלכם באינטרנט.

נסו את המערכת כעת!

מחשבות לאחר השתתפותי בכנס NextCase שהפיק פבל ישראלסקי (AskPavel.co.il)

יום שני, 16 לדצמבר, 2013
3


ביום חמישי האחרון ב 12 בדצמבר היתה לי הזכות להשתתף בכנס מיוחד במינו NextCase   שהפיק פבל ישראלסקי הבעלים של AskPavel.co.il אחד מאתרי התוכן המובילים היום בכל הקשור לקידום אתרים ושיווק באינטרנט. לפני שאספר לכם קצת על הכנס הייתי רוצה להמליץ לכם בחום להתחבר לאתר של פבל כדי להישאר מעודכנים במיוחד בכל הנושאים סביב קידום אתרים בגוגל.

הכנס נערך בלב הסערה החורפית  הגדולה, דבר שלא מנע מכ- 500 איש לגדוש את אולם ההרצאות ולשתות בצמא את דברי המרצים. (אבל כן מנע את הגעתם של אנשי רב מסר שגרים בירושלים..).  רב מסר היתה בין נותני החסות לאירוע והתחושה שלי היתה שקיבלנו את התמורה המיתוגית המלאה עבור החסות הזו. (כעצה כללית אני יכול לומר שמתן חסויות לכנסים היא ערוץ מיתוג מצוין).

במה הכנס היה מיוחד?

אחת הסיבות שאני כותב על הכנס (מעבר לרצון לפרגן לפאבל) היא המתכונת הייחודית שלו שהביאה להצלחתו, שממנה אפשר ללמוד לדעתי לא רק בעניין ארגון כנסים אלא במתן ערך באמצעות תוכן בכלל. הרעיון המרכזי של הכנס היה שהצגת מקרי בוחן הכוללים חשיפה של כל הפרטים כולל תוצאות מספריות היא הדרך הטובה והמרתקת ביותר להפיץ ידע.

כדי שהכנס אכן יתמקד במקרי בוחן ופחות בתאוריה כללית או גרוע מכך בקידום עצמי של המרצים פבל פרסם כללים נוקשים (שלא לומר דרקוניים) למרצים: כל הרצאה היא בת 20 דקות בלבד, נושאי ההרצאות חייבים להיות מקרי בוחן שחושפים תוצאות,  שאלות מהקהל באמצעות twitter בלבד (קונספט מעניין). פבל לא הסתפק בקביעת הכללים, מתוך היכרות עם חדוות הבמה של המרצים, ויותר מכך אופים הישראלי שאינו שש לקבל מרות, פבל מינה פקחית חיננית לשמור היטב על הכללים. התוצאה היתה שמרוב פחד רוב המרצים סיימו את ההרצאה עוד לפני הזמן..

בכנס נתקלתי גם ברעיון נחמד שאתם יכולים לאמץ לכנסים שלכם. בזמן המינגלינג שלפני הכנס  הסתובבה בקרב הבאים צלמת מצוידת במצלמה של סמסונג (המתחברת לאינטרנט) וצלמה את כל מי שרצה להצטלם (ומי לא?). הגימיק היה האפשרות של כל אחד להעלות מידית את התמונה לחשבון הפייסבוק שלו דרך המצלמה. שמחתי להצטלם עם אריאל הוכשטדט (מי שכתב איתי את המהדורה הראשונה של הספר שיווק באינטרנט) אלא שברגע האמת שנינו נכשלנו בלזכור את סיסמת הכניסה שלנו לפייסבוק.

אז מה למדנו?

משתתפי כנס אחרים כבר הקדימו אותי בפרסום פוסטים על תוכן ההרצאות. באתר בועות תוכלו למצוא תיאור של שתי הרצאות מובילות בכנס (של דן מנו – הכוכב מהישרדות, שסיפר כיצד החדיר מוצר חדש בתחום הקוסמטיקה באמצעות גיוס בלוגריות ושל טליה וולף שהציגה מקרה בוחן של שימוש בטריגרים אמוציונאליים כדי להגדיל את יחס ההמרה של דפי נחיתה לקהל יעד של העולם הערבי).

אנידור חקק (סטודנט שלי מהמכללה בירושלים!) גם הוא מסכם את ההרצאות בבלוג שלו. כאן תוכלו לקרוא  תיאור מקיף יותר על ההרצאות בכנס.

הנה כמה מסקנות שלי בעקבות הכנס. ראשית למרות שרוב באי הכנס היו אנשים שבצעו upload לחייהם לענן האינטרנט, הורגש הצמא למפגש פיסי. לדעתי בהיבט השיווקי והמיתוגי ככל שהעולם יתנהל יותר אונליין כך מפגשים פיסיים (וחומרי שיווק פיסיים) יהיו בעל משמעות רבה יותר (לכן כחלק מהחסות שלנו חילקנו לבאי הכנס את החוברת שלנו – מדריך שיווקי לבניית דפי נחיתה). אני אציין בהקשר זה שחברת גוגל משתמשת רבות בדואר רגיל למשלוח חומרים פרסומיים קופונים וכו' (והם כנראה יודעים מה הם עושים).

רבות מההרצאות עסקו בתחום ה SEO ולמען האמת הציגו נושאים טכניים שעשויים לעניין פחות את בעל העסק הקטן. תואר למשל פרויקט, מרתק לכשעצמו, של העברת הדומיין של אתר הפורקס ForexPros לדומיין Investing.com אותו רכשה החברה במחיר של 2.5 מליון דולר. אותי למען האמת עניינה יותר עצם ההחלטה האסטרטגית מיתוגית לשנות שם דומיין ליוקרתי יותר בעלות כה גבוהה ולסכן בכך את מעמדו של האתר אצל גוגל. מבלי שאני מכיר את הפרטים, על פניו, זו נראית לי החלטה נכונה. (מותג הוא עדיין הנכס החשוב ביותר של ארגון עסקי).

בתחום קידום האתרים קיבלתי חיזוק לתפיסה שלי כפי שהיא מובעת בפוסט הזה שקידום אתרים בשיטת הכובע השחור (כלומר פעולה בניגוד להנחיות של גוגל) היא נחלת העבר. כאשר מדובר באתרים בעלי כמות עצומה של דפים יש צורך בתחזוקה שותפת הכוללת בדיקה רציפה של מהירות עלית הדפים, שגאות 404, מניעת כפילות תוכן ועוד פרמטרים רבים מהסוג הזה. לעומת זעת טוב יעשה בעל העסק הקטן אם יתרכז יותר ביצירת תוכן איכותי ופחות בדאגה לצדדים הטכניים של הקידום.

המשפט של הכנס

 "אני לא מאמין באובייקטיביות"  – דן מנו כשנשאל מה הוא עושה כאשר בלוגרית מתעקשת להיות 'אובייקטיבית' ולכתוב ביקורת לא מחמיאה על המוצר שלו.

3 מחשבות על “מחשבות לאחר השתתפותי בכנס NextCase שהפיק פבל ישראלסקי (AskPavel.co.il)

  1. לא יכולתי לסכם את זה טוב יותר, תודה רבה רוני!
    אני מאד שמח שיצא לי לפגוש אותך סוף סוף, אחרי הכל, למדתי המון על תחום השיווק באינטרנט בתחילת דרכי בזכות הניוזלטר המצויין שלך 🙂

    אגב, אני ממליץ לעשות שינוי קטן ב-CSS כדי שלקישורים יהיה צבע אחר ובכך לשפר את חווית המשתמש. עד שלא העברתי את העכבר לא שמתי לב שיש כאן קישורים….

כתיבת תגובה