בלוג// דיוור אלקטרוני // יום חמישי 17.10.2019

x
נסו את המערכת כעת!
דיוור אלקטרוני

דיוור אלקטרוני הוא ערוץ התקשורת השיווקית בעל החזר ההשקעה הגבוה ביותר. קטגוריה זו מרכזת תכנים בתחום הדיוור האלקטרוני והודעות ה SMS. קראו כאן כיצד להשתמש באופן מיטבי ביכולות הדיוור של רב מסר: עיצוב מסרים, טפסי הרשמה, אוטומציה פילוח סיפורי הצלחה ועוד.

נסו את המערכת כעת!

לייצר יותר תוצאות משיווק ומכירה לרשימות תפוצה

יום חמישי, 2 לאוקטובר, 2014
0

אילת, ה-4 בנובמבר 2011, 8:45 בבוקר.

אני בים, כקילומטר וחצי מהמזח הדרומי ביותר לפני מעבר הגבול למצרים. אחרי שמונה וחצי קילומטר שחייה, קרוב לשלוש שעות של חתירה עם הפסקה לשתייה של מים (בלי מלח, כי מי מלח לא חסרים בים סוף) וג'לים של אנרגיה, אני עוצר לרגע ומסתכל סביבי.

וואו.

אני חלק מחבורה מאוד מיוחדת של שחיינים שעומדת לסיים מרתון שחייה במים פתוחים. אני מסתכל סביבי, ומתמודד עם הידיעה שאני עומד להגשים חלום שקינן בי כבר כמה שנים, מאז שהתחלתי לשחות.

אני לא שחיין עבר, מעולם לא השתתפתי בתחרויות שחייה ואפילו יותר מזה – בתור ילד די שנאתי את שיעורי השחייה אליהם שלחו אותי (אל תגלו לאמא שלי).

אבל משהו קרה, משהו שהביא אותי לכאן, למרתון מים פתוחים הראשון שלי, קילומטר וחצי לפני קו הסיום, עם קבוצה שלמה של תותחים. מה זה המשהו הזה ואיך כל זה קשור לשיווק?

נתחיל מהתחלה.

לפני מספר שנים חזרתי לשחות אחרי הפסקה ארוכה מאוד. הסיבה שחזרתי היא אקראית לחלוטין – עזבתי מקום עבודה שבו נהניתי מחדר כושר בחינם, ועכשיו כשצריך לשלם על הספורט שלי הבנתי שחדר כושר לא עושה לי את זה… אז חזרתי לשחות. שלוש שנים וחצי שחיתי באופן עצמאי, בבריכה ליד הבית, פעמיים-שלוש בשבוע. התמדתי, נהניתי ואפילו השתפרתי. סיפרתי (יש שיאמרו חפרתי) לכל מי שמוכן לשמוע על שחייה ובאופן כללי הייתי מרוצה מעצמי.

ואז שמעתי על המרתון באילת. עשרה ק"מ בים סוף. ידעתי שזה משהו שאני רוצה לעשות, יעד שאני רוצה להגשים. זה אפילו היה רשום לי על גבי כרטיס מיוחד בארנק. אבל תקופה ארוכה זה היה קיים רק שם, במחשבות ובארנק. המשכתי לשחות, המשכתי להנות, אבל לא התקרבתי אפילו סנטימטר לקראת הגשמת היעד.

ואז הצטרפתי לקבוצה. קבוצה שמתאמנת עם מדריך מעולה, קבוצה שחצי שנה לפני המרתון פרסמה תוכנית אימונים מפורטת למי שרוצה לשחות במרתון. נחשפתי לטכניקות האימון המתקדמות ביותר וכמו תלמיד טוב עשיתי מה שאמרו לי (ואפילו יותר), הגדלתי את נפחי השחייה והתאמנתי יומם וליל (טוב, רק יומם…) כל אלו הביאו אותי לרגע הזה באילת, ב-8:45 בבוקר, עצירה אחרונה לפני הסיום.

שלוש שנים של שחייה וכיף עם חלום ובלי יעד. ובשישה חודשים ממוקדים – היעד הושג.

איך כל זה קשור לשיווק, ולעבודה עם רשימות תפוצה?

רוב בעלי העסקים שעובדים כבר היום עם רשימות תפוצה פעילים מאוד, מדוורים ושומרים על קשר עם הקהל שלהם. שיווק לרשימות תפוצה זה גם כיף גדול – לנסח את המסר, לקבל תגובות מהקהל ולפתח דיונים שלמים סביב הנושאים שמעסיקים את הקהל שלי, ושלהם אני יכול לתרום. זה עולם ומלואו שמעסיק רבים מאיתנו שעות רבות בתוך העסק.

ומה לגבי תוצאות – כסף, מכירות לרשימת התפוצה? אה, ובכן…

אם נחזור רגע לבריכה, אז לפני שהצטרפתי לקבוצה שאיתה התאמנתי עברתי הכשרה בסיסית שהייתה מספיק טובה לצרכים ולידע שלי באותה הנקודה, וקיבלתי את הפלטפורמה להתאמן ולהשתפר – הבריכה. שני אלו הביאו אותי עד לתוצאות מסוימות שאחריהן כבר לא יכולתי להתקדם יותר.

בקבוצה קיבלתי כלים מתקדמים ושיטות מוכחות, ובזכות היישום שלהם הגעתי ליעד.

בהקבלה – רוב המשווקים דרך רשימות תפוצה רוכשים כלים בסיסיים בכתיבה שיווקית ומתחילים לעבוד עם פלטפורמת דיוור טובה – ומשיגים תוצאות מסוימות. הכלים והשיטות שיש להם מביאים אותם לכדי רמה מסוימת של מכירות ואז הם רודפים על הגדלת התפוצה עוד ועוד.

אבל יש דרך אחרת. בהקבלה לשפת הבריכה (פעם אחרונה, אני מבטיח) – ללא הכלים והדיוק יכולתי לשחות עוד שנים באותה השיטה, לנסות להגדיל את נפחי השחייה ולהיות מתוסכל מזה שהמרתון מתקיים בלעדי…

בעידן שבו הקהל שלנו מוצף במסרים מכל עבר, הכלים הבסיסיים של הגדלת המכירות מהתפוצה כבר לא מספיקים. לגודל יש תפקיד חשוב, אבל כדי להשיג תוצאות גבוהות יותר – הגדלת המכירות בעסק – צריך להיות ממוקדים ואפקטיביים.

בהדרכה שלמטה, ביחד עם מוטי סחראי האחד והיחיד, אנחנו פורסים בפניכם את השיטות והכלים הכי מתקדמים ליצירת תוצאות גבוהות יותר משיווק לרשימות תפוצה.

מוטי פורס בצורה ברורה לגמרי את הכלים שבהם שהוא משתמש כדי לייצר סכומי כסף יוצאי דופן מקמפיינים שערך לרשימות תפוצה (כן, יש גם מספרים בווידאו, כדי שתבינו מה זה אומר "יוצאי דופן"). אלו פעולות שכל אחד ואחד מכם יכול לממש כבר היום, וכלים שפשוט להטמיע.

אחד הנושאים שאנחנו מדברים עליהם, לדוגמא, הוא השימוש בוובינרים. טוב, אתם אומרים, איו פה חדש – ברור שצריך להשתמש בוובינרים כמעמד מכירה והגדלת התפוצה! אבל אנחנו אומרים שאפשר יותר. וובינרים הם דרך מעולה לפלח את הקהל שלנו לפי הרבה פרמטרים – נכחו בפועל בוובינר או רק נרשמו אליו, שאלו שאלות רבות או שהיו פאסיביים, ובכלל – בגלל שוובינר הוא מדיום אינטראקטיבי (כמו הרצאה פרונטלית) אנחנו יכולים ללמוד יותר ויותר על הקהל שלנו מהאופן שבו הוא מתנהג בוובינר, ולפלח אותו מקהל אחד גדול לכדי תתי קהלים שונים. וככל שנדע יותר על אותם תתי קהלים כך המסר שנשלח להם דרך תוכנת הדיוור יהיה מדויק יותר – ומסר מדויק מגדיל מכירות.

כלים נוספים שאנחנו מדברים עליהם בהדרכה הם כאלו שמאפשרים לנו לסתום את הדליפות שיש לנו בתהליך השיווק.

דליפות? על איזה דליפות אתה מדבר?

תהליכי מכירה הם לא "זבנג וגמרנו". יש לנו הרבה אינטראקציה עם הקהל שלנו, הרבה מסרים ומעברי מדיות – לדוגמא ממודעה בפייסבוק למייל, ממייל לוובינר ומשם לאירוע היכרות פיזי ועוד ועוד. גילינו ומצאנו, שגם למשווקים המנוסים ביותר דולפים לידים החוצה בכל מעבר מדיה שכזה. רוב בעלי העסקים לא מודעים לדליפות הלידים ולא פועלים לסתום אותן – ובדרך, בלי לדעת, הם מאבדים עשרות אלפי שקלים של מכירות. אז הצעד הראשון הוא להיות מודע לבעיה. הצעד השני הוא להשתמש בכלים שאיתם ניתן לסתום את אותן הדליפות.

ערך נוסף שנקבל ממיקוד הרשימות והמסרים הוא את היכולת לנהל מספר תהליכי מכירה במקביל, מול קהלים שונים, ולמכור להם את אותו המוצר בטקטיקות שונות – או מוצרים שונים לחלוטין. עכשיו תארו לעצמכם שהעסק שלכם עובר למכור במקביל ולא בטור – אתם יכולים כבר להרגיש את ההשפעה העצומה של זה על השורה התחתונה של העסק?

טוב, אני יכול להמשיך עוד שעות, אבל האמת היא שאני מעדיף שתצפו בהדרכה בשלמותה כדי לקבל את התמונה המלאה של הכלים והשיטות.

מילת אזהרה קטנה – ההדרכה אינה קצר, למען האמת אורכה המדויק הוא חמישים דקות וארבעים שניות. אבל אלו חמישים דקות (וארבעים שניות, אבל מי סופר…) ששווים לכם הרבה הרבה כסף.

לכן פנו לו זמן ומקום, קחו לכם דף ועט, נתקו את הטלפון (רק לחמישים דקות…) וצפו בהדרכה.

תהנו, וספרו לי בתגובות מה אתם מתכוונים ליישם בעסק שלכם כבר היום!

באהבה,

דודו ציזנר

אודות המחבר

דודו ציזנר הוא בעלים ומנכ"ל של "לאנדוליני פתרונות". במהלך 12 השנים האחרונות התמחה בתחום האוטומציה ותהליכי פיתוח לחברות הייטק וסטארטאפים בינלאומיות, וקידם פרויקטים ותהליכים שחסכו ללקוחותיו מאות אלפי דולרים.

מתוך הבנה וראייה זו הקים דודו את פרויקט אמציה לבעלי עסקים. את אותה שיטה ותפיסה שמשרתים ארגונים של מאות מיליוני דולרים הוא דייק והתאים לעסקים קטנים ובינוניים עם מגוון ועומס מטלות בגיוס והבאת לקוחות, ויצר מתודולוגית עבודה פשוטה, סדורה ויעילה בלחיצת כפתור.

אז כדי שתראו כמה זה פשוט – לחצו כאן לקבלת כלי פשוט להחריד לחישוב שווי שם ברשימת התפוצה שלכם!

כתיבת תגובה