בלוג// דיוור אלקטרוני // יום חמישי 28.03.2024

x
נסו את המערכת כעת!
דיוור אלקטרוני

דיוור אלקטרוני הוא ערוץ התקשורת השיווקית בעל החזר ההשקעה הגבוה ביותר. קטגוריה זו מרכזת תכנים בתחום הדיוור האלקטרוני והודעות ה SMS. קראו כאן כיצד להשתמש באופן מיטבי ביכולות הדיוור של רב מסר: עיצוב מסרים, טפסי הרשמה, אוטומציה פילוח סיפורי הצלחה ועוד.

נסו את המערכת כעת!
פתחו חשבון התנסות

איך מייל מותאם למובייל יכול עזור לך לשפר תוצאות עסקיות

יום שישי, 24 לינואר, 2014

העולם הולך לכיוון מובייל, אין בכלל ספק. לך יש מכשיר מובייל וגם למרבית הלקוחות שלך יש מכשירי מובייל ובהם הם עושים שימוש כדי לקרוא מיילים וכדאי לגלוש לרשתות חברתיות, אהה וגם לדבר בטלפון.

כדי להיות ב"משחק" ולזכות באהדת הלקוחות המדוורים שלך, אתה צריך להציג להם את המייל במכשיר בו הם קוראים אותו, תוך כדי נסיעה, הליכה או ישיבה בכורסא, בין אם הם משתמשים בטלוויזיה חכמה (smart TV), מחשב שולחני (Desktop), מחשב נייד (Notebook), טאבלט (Tablet), פאבלט (Publet), סמארפון (Smartphone) או כל מכשיר אחר ובכל גודל מסך, הם, הלקוחות, שקובעים את המכשיר בו הם רוצים לקרוא את המייל שנשלח אליהם ואתה צריך להגיש להם אותו בצורה הטובה ביותר לפי רוחב המסך במכשיר בו הם עושים שימוש.

במאמר זה אנסה לתאר בפניך את החשיבות של משלוח מייל אותו ניתן לקרוא בכל מכשיר ובכל רוחב מסך כדי להפוך את הדיוורים שלך לכלי אפקטיבי ולנצל את מערכת הדיוור ככל האפשר.

תמונת מצב נכון לתחילת 2014

כבר זמן רב אנחנו שומעים וקוראים שהנה מגיע הרגע הגדול בו מספר הכניסות לאתרים ממכשירי ניידים, טאבלטים ומובייל, יגיע לפחות למספר הכניסות לאתרים ממחשבים שולחניים ומחשבים ניידים ושנת 2014 היא בהחלט השנה שבה זה יקרה.

השימוש בסמאטרפונים עם יכולת גלישה באינטרנט גדל בכל אחת מקבוצות האוכלוסייה. זה קורה בעקבות מהפכת המחירים של השירות ושל המכשירים עצמם ובמיוחד של מכשירים עם מערכת הפעלה אנדרואיד (Android).

אבל זה לא רק עניין של מספר המכשירים אלא אופן השימוש בהם. המכשירים החדשים עם המסך הגדול יותר (פאבלט עם מסך שהוא קצת יותר גדול מסמארטפון אבל קטן מטאבלט) מאפשרים יכולת קריאת מסך טובה יותר, צפייה נוחה יותר בסרטי וידאו ויכולת משחק טובה יותר בקנדי קראש!

מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב, מצא כי אמריקאי מבלה בממוצע 2.7 שעות ביום מול מסך המובייל שהוא עסוק בקריאת מיילים ופעילות ברשתות חברתיות. זמן זה גדול פי שניים ויותר מהזמן שמקדיש אותו צרכן לאוכל!

המחקר בישראל מעודכן לדצמבר 2013 עם נתונים של הרבעון ראשון של 2013. למרות שהוא לא הכי מעודכן, והרי 9 חודשים בעולם דיגיטאלי הם שנות דור, יש בו כמה נתונים מעניינים, כמו:

  • ברבעון הראשון של 2013 היה ל-57% מהישראלים מכשיר סמארטפון. לשם השוואה  ברבעון המקביל בשנת 2012 נמצא כי רק 35% החזיקו במכשירים אלו. זוהי עלייה של 62.8% תוך שנה!
  • הפעילות השכיחה במובייל היא קריאת מיילים. 90% קראו/שלחו מייל לעומת 64% שביצעו חיפוש,

המהפכה שמביא המובייל בכל הקשור להנעת הלקוחות לפעולה היא סופר חשובה למשווקים ולכן כדי להיות רלוונטי אתה צריך שכל הנכסים האינטרנטים שלך: אתר, דפי נחיתה ומיילים יראו במיטבם בכל מכשיר ובכל גודל מסך.

מחקר שפורסם לאחרונה מצא שלקוחות שקוראים דואר במובייל, מוחקים 42% מהמיילים שקיבלו רק בגלל שהמיילים לא נראים טוב. במילים אחרות, 42% מהמיילים שנקראים במכשיר מובייל ואינם מותאמים לגודל המסך – נמחקים!

אם זהו המצב, עצוב לגלות שמעט מאוד מהמשווקים באמצעות מיילים מתאימים את המייל שלהם לקריאה במכשיר מובייל, דבר הפוגע במאמצים שלהם לחזק את המותג ואת חוויית המשתמש. כל הנכסים שלך באינטרנט: אתר, דפי נחיתה ומיילים צריכים להיות נוחים לקריאה בכל מכשיר ובכל גודל מסך כדי להעצים את חוויית המשתמש. אם זה לא קורה, צפה פגיעה במכירות, עלייה במספר ההסרות מרשימת התפוצה, עלייה במספר התלונות, ירידה בהקלקות על הקישורים שבמייל.

מאחר וכל המחקרים, הסקרים והניתוחים מראים שהמובייל יישאר איתנו וחלקו רק ימשיך לגדול, חובה עליך להתאים את המיילים שאתה שולח למכשירים ולגודלי המסך שבידי הלקוחות שלך.

השימוש במובייל בקרב הלקוחות שלך

הנתונים שצוינו עד כה במאמר היו נתונים כלליים, והשאלה שאתה בוודאי שואל היא: "האם הם מאפיינים גם את הלקוחות שלי?" אין לי ספק שהלקוחות שלך עושים שימוש במובייל, אבל השאלה היא כמה?

אם לצורך הדיון נניח שבשוק שלך, אחוז הקוראים דואר אלקטרוני באמצעות מכשיר נייד (טאבלט, מובייל) הינו רק 10%, ואתה יודע שהנתון הזה רק ילך ויגדל, האם אתה מוכן לוותר עליהם?

אתה צריך מקור מידע שיוכל להראות לך עד כמה מהלקוחות שלך משתמשים במכשירים ניידים ולכן תוכל להיעזר בתוכנה האוספת נתוני מבקרים אצלך באתר והכי טוב Google Analytics.

בגוגל אנליטיקס יש דוח מכשירים המאפשר לך לראות מאיזה מכשיר גולשים אליך לאתר. נכון, יש לשים לב שזהו נתון גלישה ולא נתון של פתיחת מיילים, אבל זה הכי קרוב לקהל היעד שאליו אתה פונה. תוכל להניח שמי שגלש אליך ממובייל גם משתמש במובייל לקריאת מיילים, כך שזהו בהחלט נתון מדויק.

אחוזי גלישה לפי מכשירים: מחשב שולחני, טאבלט, מובייל. לפי התמונה, 18.43% גולשים ממכשירים ניידים.

responsiveZohar5

כאשר בדקתי את התנועה לאתר זה לפי מקור התנועה, התייחסתי לתנועה ישירה (direct) כאל תנועה שהגיעה מדואר אלקטרוני (זה לא הכי מדוייק, אני יודע). לפיכך, אחוז התנועה ממכשירים ניידים הוא 22.4% ואם נחבר את המספרים יחד של שני התוצאות שקיבלנו, נוכל להגיע למסקנה שאחוז הגולשים באתר זה ממכשירים ניידים הוא באזור ה- 20% (הערה: סך התנועה הישירה לאתר היא: 1,590+398+61=2,049

responsiveZohar4

מי שרוצה לרדת לעומקם של הנתונים אני מציע לו לתייג את הקישור מהמייל, וכך ניתן יהיה לבחון את סוג המכשיר של אלו מהלקוחות שפתחו את המייל ולחצו על הקישור.

גלישה במובייל לפי סוגי מכשירים

responsiveZohar3

איך לקוחות מתנהגים לאתר פתיחת מיילים?

לקוחות עושים שימוש במובייל לאורך כל שעות היממה: בבוקר, בצהרים ובלילה. לקוחות עושים שימוש במובייל בתנועה (הליכה, ריצה) ובישיבה. לקוחות עושים שימוש במובייל ברחוב, ברכב, בזמן קניות, בהמתנה בתור, בנסיעה ברכבת, בבית, במשרד, במסעדה… בכל מקום.  ובזמן שהמובייל בידיהם הם גם בודקים מייל בין שאר הפעילויות הכוללת: גלישה באינטרנט, פעילות ברשתות החברתיות, משחקים, העברת מסרים וגם שיחה לפעמים.

בהרצאה שנתתי לפני זמן לא רב לפני בעלי עסקים שאלתי אותם כמה פעמים הם קוראים מיילים ביום מהמובייל שלהם ומצאתי שרובם קוראים מעל 10 פעמים ביום מייל מתוך המובייל, המכשיר הדיגיטלי שהכי צמוד אליהם.

האם פתיחת המייל במובייל פרושה שהמייל לא יפתח שוב במחשב השולחני? לא. העובדה שמייל נפתח במובייל, אינה בהכרח במשמעות שהמייל לא יפתח שוב במחשב שולחני ולכן כל כך חשוב שהמיילים שאתה שולח יראו טוב בכל מכשיר ובכל גודל מסך.

מה קורה אם שולחים מסר המתאים רק למחשב שולחני?

את המסר ששלחת ומותאם לצפייה במחשב שולחני ניתן לפתוח בכל מכשיר. השאלה היא איך הוא נראה? מסר שאינו מותאם לרוחב מסך של מובייל יכול להראות מכווץ/קטן או מחוץ לגודל המסך.

כאשר המסר שפתחת נראה מכווץ/קטן הוא בלתי ניתן לקריאה ויש לשחק עם האצבעות כדי להגדילו. למרות שזה רק "משחק באצבעות", לקוחות לא "משתגעים" על העניין, זה מבחינתם עבודה נוספת. לאחר שהגדילו את הכתוב, נראה רק חלק מהמסר, כלומר, השלב הבא הוא להתחיל להזיז את המסר הגדול מרוחב המסך ימינה ושמאלה, גם זאת עבודה שהיא לא בדיוק חווייה נעימה.

האפשרות השנייה היא שהכתוב במסר נראה בגודל המתאים אבל רוחב המסר גדול מרוחב המסך (שים לב: מסר, מסך) בו הוא נצפה ולכן נדרש להזיז את המסר ימינה ושמאלה, ואתם כבר מבינים מה דעתי על החוויה הזאת.

בעת קריאה מייל במובייל צריך לזוז מעלה ומטה ולא ימינה ושמאלה.

איך לשלוח מיילים שאותם ניתן לקרוא בכל מכשיר ובכל גודל מסך?

עכשיו ברור לך שצריך לשלוח מיילים אותם ניתן לקרוא בכל מכשיר, אבל איך עושים זאת נכון? ישנן 3 דרכים בהם תוכל לשפר את חוויית המשתמש הקורא את המיילים שלך. הנה שלושת השיטות לפניך כמו גם היתרונות והחסרונות של כל שיטה.

אז מה הן השיטות למשלוח מייל הנראה טוב בכל מכשיר ובכל גודל מסך:

  • מקבילה (Parallel)
  • העדפה (Preference)
  • רספונסיבית (Responsive)

responsiveZohar1

השיטה המקבילה למשלוח מיילים (Parallel)

זוהי, נכון להיום השיטה הנפוצה ביותר למשלוח מיילים המותאמים, הייתי אומר חצי-מותאמים, לכל גודל מסך ואני אסביר.

וכך עובדת השיטה המקבילה:

  1. יוצרים שני מיילים: האחד, עבור מחשב שולחני והשני עבור מובייל.
  2. שולחים ללקוח אחד מהגרסאות עם קישור לגרסה השנייה.

בדרך כלל, שיטה המקבילה, שולחים את גירסת המייל השולחנית עם קישור לגרסת המובייל: "לצפייה בגרסת המובייל, לחצו כאן". זה מאוד דומה לקישור שנמצא במיילים: "אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן".

לחיצה על הקישור "לצפייה בגרסת המובייל, לחצו כאן" תפתח חלון בדפדפן של מכשיר המובייל בו תוכלו לצפות במסר המותאם למסך המובייל.

היתרונות של השיטה המקבילה

היתרון של השיטה המקבילה הוא למי שמקבל מייל המותאם בדיוק לגודל המסך בו הוא קורא את המייל. עם זה כך ניתן לעצב את המייל האופטימלי לכל גודל מסך ובמיוחד למובייל.

החסרונות של השיטה המקבילה למשלוח מיילים

החיסרון הגדול הוא שלשולח אין מושג ואפילו קלוש באיזה מכשיר הלקוח יפתח את המייל, האם זה יהיה מחשב שולחני, טאבלט או סמארטפון.

בהחלט גם יכול להיות מצב בו הלקוח יפתח את המייל במובייל ואחר כך במחשב שולחני ולכן, הרושם הראשוני כבר נעשה והוא לא טוב מבחינת חוויית המשתמש שפתח מייל שלא נראה טוב במסך. לא רק שהמסר לא נראה טוב, אלא שהוא מצריך גם פעולה נוספת של הלקוח שצריך ללחוץ על הקישור אם הוא רוצה לקרוא בנוחות את המסר.

הפעולה הנוספת לה נדרש המשתמש כדי לראות בנוחות את המסר לא תורמת להמרה וזאת הסיבה שלקוחות מוותרים על קריאת המייל ובחלק גדול מהמקרים גם מוחקים אותו (42%) ואתה בתור משווק, פיספסת את ההזדמנות ולחזק את הקשר ביניכם.

הלקוח שלך שעשה מאמץ לפתוח את המייל, שכל כך ציפה לקרוא את תוכנו בעקבות הכותרת המדהימה שניסחת, עכשיו הוא מתאכזב כי קשה לו ועכשיו אתה גם "מעניש" אותו על זה שהוא פתח את המייל במובייל ומכריח אותו ללחוץ על קישור, לפתוח דפדפן ואחר כך לסגור את הדפדפן כדי לחזור למייל. אולי זה נשמע לא רציני, אבל מחקרים הראו שכל קליק מרחיק ממך את הלקוח עד כדי הסרה המביעה את חוסר שביעות רצונו מהאינטראקציה שביניכם, זה כמו לומר לך: "דיי, נמאסת! אין לי יותר רצון לקבל ממך מסרים נוספים!"

שיטת העדפה (Preference)

כאשר לקוח נרשם לרשימת התפוצה אתה יכול לשאול אותו באיזה מכשיר הוא רוצה לקרוא את המייל ובהתאם לכך לרשום אותו ברשימה לה נשלחים מסרים מותאמים מחשב שולחני או רשימה לה נשלחים מסרים מותאמי מובייל.

וכך עובדת שיטת העדפה:

  1. יוצרים שני מיילים: האחד, עבור מחשב שולחני והשני עבור מובייל.
  2. שולחים לרשימה של לקוחות שביקשו לקבל מייל למחשב שולחני את המייל המותאם למחשב שולחני. שולחים לרשימה של לקוחות שביקשו לקבל מייל מותאם למובייל את המסר המותאם למובייל.

החסרונות של שיטת העדפה למשלוח מיילים

ראשית, לקוחות משנים את העדפותיהם. בעת הרישום לרשימת התפוצה הלקוח העדיף לקבל מייל לנייד, אבל לאחר מכן שינה את דעתו ולכן אתה צריך לספק לו דרך לעשות כן.

בעיה נוספת היא שהלקוח לא זוכר שבעת הרישום הוא נדרש לבחור ולכן עכשיו כאשר הוא מקבל מייל במובייל המיועד למחשב שולחני או להיפך: מקבל מייל מותאם מובייל כאשר הוא קורא במחשב שולחני, הוא מתרגז ומתעצבן וזה לא בדיוק מה שהינך רוצה שהלקוח שלך יחווה ביחסים ביניכם.

שנית, מתברר שלקוחות פתוחים את המייל גם במובייל, גם בטאבלט וגם במחשב שולחני. תאר לך את ג' הגרה בשרון ועובדת בתל אביב. את הדרך לתל אביב היא עושה ברכבת. בדרכה לתחנת הרכבת לתל-אביב ג' קוראת מיילים בישיבה ברכב כשהיא תקועה בפקקים באמצעות המובייל שלה. היא קוראת את המיילים, מוחקת את מה שלא חשוב ומתייגת מיילים אחרים הדורשים את מירב תשומת ליבה להמשך. בהמתינה בתחנה לבואה של הרכבת היא שולפת את הטאבלט מתיקה וממשיכה לסרוק את תיבת הדואר האלקטרוני שלה וכך היא ממשיכה גם בעת נסיעתה ברכבת. לאחר שהתיישבה מאחורי שולחן העבודה שלה במשרד היא קוראת את המיילים אותם תייגה בדרכה לעבודה, אבל הפעם במחשב השולחני כמו גם מיילים נוספים שממשיכים להגיע. הסיפור הזה של קריאת מיילים במספר מכשירים חוזר על עצמו גם בעת חזרתה מהעבודה. לספר אותו שוב? טוב, אחסוך זאת מכם, הבנתם את כוונתי.

שיפור לשיטת העדפה

אפשר לכל מייל שנשלח להוסיף קישור למייל האחר: בגרסת המייל השולחני ניתן להוסיף קישור למייל המותאם מובייל ובמייל המותאם מובייל להוסיף קישור למייל בגרסה השולחנית. על החסרונות של השיטה הזאת כבר סקרתי לעיל.

השיטה הרספונסיבית (Responsive)

בשיטה זאת יש מסר אחד המתאים את עצמו לפי רוחב המסך בו הוא נצפה. אם המייל נפתח במכשיר מובייל ושינית את כיוון המכשיר שהשפיע על רוחב המסך, גם המייל ישנה את מראהו ותוכנו בהתאם לרוחב החדש.

השיטה הרספונסיבית מיושמת גם באתרי אינטרנט ודפי נחיתה כך שאם הנכסים שלך כולם רספונסיביים: אתר, דף נחיתה ומייל הרי שאתה מאפשר חוויית משתמש טובה לאורך כל הדרך עבור הלקוחות שלך והמייל שלך נראה טוב בכל מכשיר ובכל מסך בו עושים שימוש הלקוחות שלך.

בשיטה הרספונסיבית נשלח מייל אחד היודע להתאים את עצמו בזמן אמת במסך בו הוא מוצג וזה יתרונה הגדול. המשתמש הפותח את אותו מייל במכשירים שונים, יראה את אותו תוכן, אבל מסודר באופן שונה בהתאם לרוחב המסך.

responsiveZohar2

משלוח מיילים בשיטה הרספונסיבית הוא הפתרון לכל הבעיות שהוזכרו קודם לכן, כי הוא יוצר את חוויית המשתמש הטובה ביותר ללא תלות במכשיר שבו תפתח את המייל. זוכרים את ג' הקוראת מיילים במובייל, בטאבלט ובמחשב השולחני שלה. ובכון ג' תפתח את אותו מייל ותוכל לראות אותו בצורה המיטבית בהתאם לרוחב המסך.

עליך, בתור משווק באמצעות מיילים, ליצור מייל אחד לכל הלקוחות הרשומים מבלי לדאוג למכשיר ו/או למסך בעזרתו הם פותחים את המייל. בכל מכשיר בו יפתח המסר שלך הוא יראה כהלכה מבלי הצורך לשחק עם האצבעות, להגדיל ולהקטין או להזיז ימינה או שמאלה, רק מעלה/מטה.

איך מייל רספונסיבי משפיע על ROI

אם הגעת בקריאת המאמר עד כאן ברור לך שמייל רספונסיבי היא הדרך לעצב מסרים הנשלחים במייל. גם אם אתה בטוח שזה מה שאתה הולך לעשות או עדיין שוקל את האפשרויות השונות, כדאי שתדע איך מייל רספונסיבי משפיע על התנהגות הגולשים ובסופו של דבר על הכסף שהפעילות האינטרנטית שלך תייצר.

מייל רספונסיבי מגדיל את חוויית המשתמש

הלקוחות שלך יכולים לקרוא את אותו תוכן בכל מכשיר ובכל מסך. הם לא צריכים "לצבוט" את המסך באצבעותיהם כדי להגדיל את הכתוב, הם אינם צריכים להזיז את המסר ימינה או שמאלה, כי המסר מותאם לרוחב המסך בו הוא נצפה.

אם המייל שלך נראה טוב וגם מניע לפעולה,  הם יזהו בקלות היכן ללחוץ ובכך יעלו את אחוזי ההמרה.

אם המייל שלך מעניין אותם הם יתייגו אותו או יסמנו אותו כדואר שעדיין לא נקרא כדי לקרוא אותו מאוחר יותר ואולי גם במכשיר אחר.

מייל רספונסיבי מעלה את אחוזי ההמרה

אם הנכסים שלך באינטרנט: מייל, אתר, דף נחיתה, כולם רספונסיביים הרי אתה מגדיל את אחוזי ההמרה של לקוח שגולש עם מובייל שלאורך כל הדרך רואה תוכן המותאם לרוחב המסך. בכל רגע ובכל מקום בו הלקוח שלך נמצא הוא פותח את המייל, לוחץ ועובר לדף נחיתה או לאתר המותאמים כולם לרוחב המסך במכשיר בו הוא עושה שימוש, ללא שום הפרעות או עבודה מיותרת המאפשרים לו להשלים את המשימה בין אם זה מילוי טופס צור קשר, רכישה, צפייה בוידאו או כל פעולה אחרת שאותה התכוונת שיעשה.

מייל רספונסיבי מוריד את אחוזי ההסרה

בכל מייל שאני שולח יש כאלה שמסירים את עצמם מהרשימה ומהחשבון. אני שולח מייל עם תוכן חינמי, יש הסרות. אני שולח מייל עם מסר מכירתי, יש הסרות. ללא קשר לתוכן המייל שנשלח יש הסרות. אם המייל שנפתח אינו מותאם לרוחב המסך יש יותר הסרות וזה חבל לראות לקוחות מסירים את עצמם מהרשימה לאחר שהתאמצת והשקעת כדי לרשום אותם.

סיכום

כאשר אתה קורא מאמר זה, יותר מיילים נפתחים במובייל מכל מכשיר אחר. זה נכון באופן כללי וכנראה נכון גם בעסק שלך. אתה עושה שימוש ברשימת תפוצה ומשלוח מסרים ללקוחות מתעניינים כדי לקרב אותם אליך ול"חמם" את היחסים ביניכם.

פתיחה של מסר שלא נראה טוב במובייל לא תורמת לחוויית משתמש טובה, פוגעת באחוזי ההמרה (לחיצה על הקישור במייל) ועשוייה לפגוע ביחסים המתפתחים ביניכם עד כדי הסרה מהרשימה.

אם אתה שולח מסר שאינו מותאם מובייל, מרבית הסיכויים הם שאתה מפסיד עסקאות וגם לקוחות.

אודות המחבר: 

זהר עמיהוד, מומחה שיווק באינטרנט וקידום אתרים. עוזר לבעלי עסקים להביא יותר לקוחות לאתר, ליצור יותר פניות ויותר מכירות. לזהר תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב יחד עם ידע רב וניסיון המאפשרים לו ראייה עסקית רחבה ויכולת התאמת כלי השיווק באינטרנט לעסק של כל אחד ואחת כדי לגרום לאתר לייצר כסף.

אתר האינטרנט של זהר: www.seoreport.co.il 

3 מחשבות על “איך מייל מותאם למובייל יכול עזור לך לשפר תוצאות עסקיות

  1. בסופו של דבר הבנו שמייל רספונסיבי הוא הכי טוב.
    (בהחלט היה אפשר לקצר)
    אבל אולי גם תכתוב איך עושים את זה???

  2. אכן מיילים רספונסיביים הן חיה לא רעה בכלל ולא רק לניידים. למשל במערכות OS X יש אפליקציות שתוכנת מייל רצה בשורת bar עליונה (מי שמשתמש במק יודע על מה מדובר) אשר פותחת את המייל בתצוגת מובייל שהן מאוד פופולריות בקרב אנשי מק – קישור מקוצר לאחד מהאפליקציות להמחשה: http://goo.gl/tgWRAI

    מאוד נוח לשימוש והרבה מהמיילים מגיעים בגודל שלא תואם לא למובייל וגם לא למחשבים נייחים שקהל הלקוחות הם משתמשי מק.

    מנגד אתרים רספונסיביים הוא סיפור אחר, שיש דיון לא קטן בנוגע לזה בהרבה מאוד אתרים ובעבר גם דנו באחת מהמאמרים שכתבתי, מיילים מותאמים זה אחד הדברים החזקים לכל מי שחושב על שיווק באמצעות דיוור בדוא״ל.
    מאמר מצוין

  3. כדי שניתן יהיה לשלוח מייל רספונסיבי, מערכת הדיוור צריכה לתמוך במייל רספונסיבי, כלומר ביצירה ומשלוח של מייל אחד שיכול להתאים את עצמו לפי רוחב המסך בו הוא נצפה.
    כיום, נכון לחודש מרץ 2014, מערכת רב-מסר אינה תומכת במייל רספונסיבי, אבל אני בטוח שהם עובדים על עורך תוכן שיוכל לייצר מיילים רספונסיביים.
    אז מה אפשר לעשות בינתיים?
    צריך לכתוב את המיילים מראש שהם מותאמים למובייל ולכול מכשיר, מה שנקרא mobile first. ההנחה היא שמרבית המיילים נפתחים לראשונה באמצעות מובייל ולכן המייל צריך להתאים קודם כל למובייל.
    איך כותבים מייל מותאם למובייל במערכת רב מסר?
    צריך לפתוח טבלה בעורך עם עמודה אחת ושורה אחת, להגדיר אותה ברוחב 100% ובתוכה לכתוב את המייל.
    וטיפ נוסף שטוב ולא רק למיילים רספונסיביים: יש לכתוב פיסקאות. במילים אחרות, ללחוץ Enter רק בסוף פיסקה ולא בסוף שורה, היכן שהכי הרבה לוחצים (לא אתם, חס וחלילה!)
    אם החלטתם לצרף תמונות למייל, זה יכול להיות רעיון טוב, כל עוד רוחב התמונה הוא לא יותר מ- 300 נקודות.
    העיצוב בתוך טבלה מבטיח שרוחב המייל יותאם לרוחב התצוגה.
    לעיצוב רספונסיבי יש מספר בעיות כמו התאמה לקוראי המיילים השונים. בדרך כלל שירותי דואר כמו ג'ימייל, יאהו ואחרים הפעילים בענן מסוגלים להציג כמו שצריך מייל רספוניסיבי, בעוד קוראי דואר המותקנים במחשב כמו outlook למשל בגרסאותיו השונות, לאוו דווקא תומך.
    בהצלחה,

סגור לתגובות.